Tuesday, November 16, 2010

eSoK hArI rAyA!!!

weh...sok raya! mcm x percaya...haha. Lg menambahkan ketdk percayaan aku bila lokasi aku berada skrg!!! rUmAh SeWa!!! What??? still kat umah sewa lg?? oh GOD...haha, yup.. now aku adew kat umah sewa lg. 1st time in my life beraya di perantauan (aceceh...cam r jauh sgt.hehe...) ku x dpt bersama ngan fmly..adei... sbb khamis dah kejew balik.hem, boleh jek nak balik...tp, mls bila memikir kan kenew naik trun bas n stay lme dlm bas.huh!! x sanggup dgn keadaan aku skrg y kesakitan..adei. Lgpon, bajet2...hua9~

 
* IPOH-BUTTERWORTH...rm18 (hg x tetap,ikot sukati depa ja,adei...~)

Balik kol 5 tadi tros siap2 n dok ngadap tb sampai maghrib...then, 'TaKbIr RaYa' berkumandang... adei, aku ngan syahdu nya pon bertakbir skali dlm sendu..(hua99...via syahdu der.) Dah r tgl sowg, dak umah sowg nie lom balik lg. Layan...

* cantik kan pic ni...lampu2 waktu malam.hem...

Pew pon perasaan aku, kenew hadapi gak. Owang cakap.. ala, rya aji jew pon. Tapi bg aku, dah namanya raya, pew la makna kalo tak dapat bersama insan2 tersayang..huhu... tepon la umah, sumew pon tnya soalan y sm.."napew kak lang x balik??" adei, wawawa... y x bleh blah adik si Ida.. "eleh, k.lang tipu.. k.lang balik esok kan?" adei,walau dh beribu kali ku trgkan pd sikecil itu, tp tidak lah dia mengerti.hm... dak Ida.. tgulah kau besar t. kau pastikan mengerti.hehe~

* La tahzan wahai hati... raya aji jew pon.erk~

Erm.. bertepatan dengan konsep 'PeNgOrBaNaN' bagi Sambutan Hari Raya Haji ni...maka, inilah pengorbanan y telah aku lakukan.. Pengorbanan aku utk tidak menyusahkan diri dan badan utk berulang alik balik dan m'habiskan masa dlm bas hanya utk sehari...huhu. BuT!!! aku akan pastikan rya mendtg x kan berulang.. hem, nak kenew persiapkan mental utk menghadapi pg raya esok.hehe.. SeLamAt HaRi RaYa EnAb!!!

*relax jek menatang nie wish raya..hahah..padahal dia y bkl menjadi korban.hua999..
nseb ang r dak lembu~

p/s: Salam Aidil Adha dari perantauan...(bngga la plak, cam dok ovesea jew wse.hehe...~)

No comments: